بهار بی خزان

مذهبی - اجتماعی - ادبی

بهار بی خزان

مذهبی - اجتماعی - ادبی

قهرمان

اجتماعی


هفته ای که گذشت سالگرد شهادت شهید بابایی بود ، 15 مرداد !

ومن خیلی دوست داشتم درباره این انسان بزرگ ومخلص مطلبی بنویسم. که انسان بزرگ نمی شود مگر اینکه از احوال بزرگان آگاه شود و به سخن بزرگان عمل کند !

اگر می بینیم که در کشورهایی که پیشینه تاریخی طولانی ندارند مثل : کره و آمریکا و... میلیونها دلار صرف ساختن فیلم ها و سریالها یی با قهرمانهای افسانه ای می شود ، بخاطر اینکه قهرمان یعنی هویت یک ملت ! و هر چه قهرمان ملتی بزرگتر باشد هویت واعتماد بنفس آن ملت بیشتر وغیر قابل نفوذتر می شود ( حتی اگر افسانه باشد ) . زیرا قهرمان نماد کسی است که مانند مردم عادی و در شرایطی مشابه حتی سخت تر از آنها زیست ولی خیلی ارزشمند تر از آنها واکنش نشان داد و با گذشت وفداکاری التیام درد دیگران را به زندگی خود ترجیح داد ، بخاطر همین هم قهرمان شد و ماندگار !:





وصیت نامه شهید :

 

ملیحه جان اگر مثلا نیم ساعتی فکر کردی راجع به موضوعی هرگز به تنهایی فکر نکن حتما از قرآن مجید و سخنان پیامبران - و امامان استفاده کن و کمک بگیر- نترس هر چه می خواهی بگو. البته درباره هر چیزی اول فکر کن . هر چه که بخواهی در قرآن مجید هست مبادا ناراحت باشی همه چیز درست می شه ولی من می خواهم که همیشه خوب فکر کنی

 

   

مثلا وقتی یک نفر به تو حرفی می زند زود ناراحت نشو درباره اش فکر کن ببین آیا واقعا این حرف درسته یا نه . البته بوسیله ایمانی که به خدا داری.

 

ملیحه جان به خدا قسم مسلمان بودن تنها فقط به نماز و روزه نیست البته انسان باید نماز بخواند و روزه هم بگیرد . اما برگردیم سرحرف اول اگر دوستت تو را ناراحت کرد بعد پشیمان شد و به تو سلام کرد و از تو کمک خواست حتما به او کمک کن . تا میتونی به دوستانت کمک کن و به هر کسی که می شناسی و یا نمی شناسی خوبی کن. نگذار کسی از تو ناراحت بشه و برنجه.

 

هر کسی که به تو بدی می کند حتما از او کناره بگیر و اگر روزی از کار خودش پشیمون شد از او ناراحت نشو. هرگز بخاطر مال دنیا از کسی ناراحت نشو.

 

ملیحه جون در این دنیا فقط پاکی، صداقت ،ایمان ، محبت به مردم ، جان دادن در راه وطن ، عبادت باقی می ماند. تا می تونی به مردم کمک کن . حجاب ، حجاب را خیلی زیاد رعایت کن .

 

خدایا ، خدایا ، تو را به جان مهدی (عج) تا انقلاب مهدی (عج) خمینی را نگهدار . به خدا قسم من از شهدا و خانواده شهدا خجالت می کشم وصیت نامه بنویسم . حال سخنانم را برای خدا در چند جمله انشاالله خلاصه می کنم

 

اگه شده نان خشک بخور ولی دوستت ، فامیلت را که چیزی نداره، کسی که بیچاره است او را از بدبختی نجات بده. تا میتونی خیلی خیلی عمیق درباره چیزی فکر کن. همیشه سنگین باش. زود از کسی ناراحت نشو از او بپرس که مثلا چرا اینکار را کردی و بعد درباره آن فکر کن و تصمیم بگیر. . .

 

. . . ملیحه به خدا قسم به فکر تو هستم ولی می گویم شاید من مردم باید ملیحه ام همیشه خوشبخت باشد . هرگز اشتباه فکر نکند . همیشه فقط راه خدا را انتخاب بکند . چون جز این راه راه دیگری برای خوشبختی وجود ندارد .

 

ملیحه باید مجددا قول بدهی که همیشه با حجاب باشی . همیشه با ایمان باشی . همیشه به مردم کمک کنی . به همه محبت کنی . در جوانی پاک بودن شیوه پیغمبری است و راه خداست . . . اگه می خواهی عباس همیشه خوشحال باشد باید به حرفهایم گوش کنی . ملیحه هرچقدر میتونی درس بخون . درس بخون درس بخون . خوب فکر کن . به مردم کمک کن . کمک کن خوب قضاوت کن . همیشه از خدا کمک بخواه . حتما نماز بخون . راه خدا را هرگز فراموش نکن . . .

 

همیشه بخاطرت این کلمات بسیار شیرین و پر ارزش را بسپار « کسی که به پدر و مادرش احترام بگذارد ، یعنی طوری با آنها رفتار کند که رضایت آنها را جلب نماید ، همیشه پیش خداوند عزیز بوده و در زندگی خوشبخت خواهد بود

 

ملیحه مهربانم هروقت نماز میخونی برام دعا کن .


داستانی از زندگی ایشان :


یکی از دوستان شهید بابایی می گوید: در دوران تحصیل در آمریکا روزی در بولتن خبری پایگاه « ریس» که هر هفته منتشر می شد، مطلبی نوشته شده بود که توجه همه را به خود جلب کرد . مطلب این بود : « دانشجو بابایی ساعت 2 نیمه شب می دود تا شیطان را از خود دور کند.» من و بابایی هم اتاق بودیم . ماجرای خبر بولتن را از او پرسیدم . او گفت: - چند شب پیش بی خوابی به سرم زده بود .رفتم میدان چمن و شروع کردم به دویدن. از قضا کلنل باکستر فرمانده پایگاه با همسرش مرا دیدند و شگفت زده شدند . کلنل ماشین را نگه داشت ومرا صدا زد. نزد او رفتم . او گفت در این وقت شب برای چه می دوی؟ گفتم : خوابم نمی آمد خواستم کمی ورزش کنم تا خسته شوم .گویا توضیح من برای کلنل قابل قبول نبود او اصرار کرد تا واقعیت را برایش بگویم . به او گفتم مسائلی در اطراف من می گذرد که گاهی موجب می شود شیطان با وسوسه هایش مرا به گناه بکشاند ودر دین ما توصیه شده که در چنین مواقعی بدویم یا دوش آب سرد بگیریم. آن دو با شنیدن حرفهای من تا دقایقی می خندیدند ، زیرا با ذهنیتی که نسبت به مسائل جنسی داشتند نمی توانستند رفتار مرا درک کنند. [1]

آقای قرائتی شهید بابایی را الگوی جوانان این دوره معرفی می کنند و تشویق می کنند خاطرات این شهید را بخوانند وی می گوید: خدا شهید بابایى را رحمت کند. ایشان دانشجو بود و در آمریکا درس مى‏خواند. سیاست آمریکا این بود که یک بچه‏ ى ایرانى را با یک بچه آمریکایى در یک اتاق بکنند. مى‏ گفتند: براى اینکه زبان انگلیسى را خوب یاد بگیرند، این کار را مى ‏کنیم. اما هدفشان این بود که فرهنگ ایرانى پیروز نشود. یک روز یکى از دوستان شهید بابایى مى ‏گفت: در اتاق شهید بابایى رفتم و دیدم که ایشان یک طناب بسته است و یک پارچه روى آن انداخته است. گفتم: چرا طناب بسته‏ اى؟ گفت: این آمریکایى به دیوار عکس‏هاى سکسى مى‏ زند و شراب هم مى‏ خورد. من هم نمى‏ خواهم آن عکس‏ها را ببینم. ممکن است دیدن این عکس‏ها در روح من تأثیر بگذارد. من به خاطر همین با پارچه بین خودم و او را جدا کرده ‏ام. [2]


مطالب بیشتر از زندگی شهید

 


1. پرواز تا بی نهایت، صفحه 36.

2. نرم افزار مجموعه آثار حاج آقای قرائتی، مرکز تحقیقات نور، برنامه درس هایى از قرآن سال 73.




نظرات 33 + ارسال نظر
آهسته عاشق می شوم دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:47 ب.ظ http://ziyafatname.blogfa.com

خدایابه من بفهمان که بی تو چه میشوداما نشانم نده.
ولی به من بفهمان ونشانم ده که باتو چه میشود.

iman دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:35 ب.ظ http://game-android.ir

سلام ممنون میشم منو به اسم دانلود بازی آندروید لینک کنی و خبر بدی لینکت کنم

گل دختر دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:35 ب.ظ http://tobagalkhoda.blogfa .com

خودی که به درد "خدا" نخورد ...
بی خود است ...
خدا را در شکستن اراده ها دیدم ...
خود را خط می زنم ...
تا هر چه هست خدا باشد ...
.
.
"و من یتوکل علی الله ، فهو حسبه"
همین که "خدا" هست کافی است ...

مسافر دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:38 ب.ظ http://montazeranemovaffagh.blogfa.com/

روحش شاد
وراهش پررهرو

باور ایرانی دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:59 ب.ظ http://bavarirani.blogfa.com

امروز به داداشم میگم :کلاغه برام خبر اورده که سیگار میکشی...
داداشم میگه : تو چی می زنی که می تونی با پرنده ها صحبت کنی؟!

ممنون دوست خوبم
با مطلب در خصوص " من واقعی" یا " من مجازی" بروزم
لطفا با دل صبر بخونید و نظر بدید. ممنون
من ارادت خاصی به شهید بابایی دارم

سپهری دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:11 ب.ظ

در هیاهوی زندگی دریافتم چه دویدن هایی که فقط پاهایم را از من گرفت در حالیکه گویی ایستاده بودم !
چه غصه هایی که فقط به سپیدی مویم حاصل شد در حالیکه قصه کودکانه اى بیش نبود !
دریافتم کسی هست که اگر بخواهد میشود و اگر نخواهد نمی شود !
به همین سادگی …
.

سپهری دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:14 ب.ظ http://www.rsep.blogfa.com

چشمه ها در جاری شدن و علف ها در سبز شدن معنی پیدا میکنند
کوه ها با قله ها و دریا ها با موج ها زندگی پیدا میکنند
و همه ی انسان ها با عشق …
پس بار خدایا بر من رحم کن
بر من که میدانم ناتوانم رحم کن
باشد که لباس فاخری بر تن نداشته باشم
باشد که حتی دست و پایی نداشته باشم
و حتی من نباشد …
اما نباشد لحظه ای که در قلبم”عشق” نباشد !

سپهری دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:15 ب.ظ http://www.rsep.blogfa.com

خدایا بیا پشت آن پنجره که وا میشود رو به سوی دلم !
بیا پرده ها را کناری بزن که نورت بتابد به روی دلم !
خدایا کمک کن که پروانه ی شعر من جان بگیرد
کمی هم به فکر دلم باش ، مبادا بمیرد
خدایا دلم را که هر شب نفس می کشد در هوایت
اگرچه شکسته ، شبی می فرستم برایت

عطرسخن دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:18 ب.ظ http://mm6768.blogfa.com

خـــــــــــــــــــــــدا،
چیست؟
کیست؟
کجاست؟
خــــدا در دستیست که به یاری میگیری،
درقلبیست که شاد میکنی،
درلبخندیست که به لب مینشانی،
خــــدا درعطر خوش نانیست که به دیگری میدهی،
درجشن و سروریست که برای دیگران بپا میکنی،
آنجاست که عهدمیبندی و عمل میکنی،
خــــــــــــــــــــــــدا؛
در تو،با تو، و برای توست...

بهار دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:30 ب.ظ http://bmalek.blogfa.com

سلام


مردان خدا پرده ی پندار دریدند
یعنی همه جا غیر خدا یار ندیدند

هر دست که دادند همان دست گرفتند
هر نکته که گفتند همان نکته شنیدند

یک طایفه را بهر مکافات سرشتند
یک سلسله را بهر ملاقات گزیدند

بهار دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:33 ب.ظ http://bmalek.blogfa.com

سلام

تاحالا این داستان را نشنیده بودم. عالی بود.

ممنون از پست خوبت

بهار دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:35 ب.ظ http://bmalek.blogfa.com

از صدای گذر آب چنان می فهمی، تندتر از آب روان،عمر گران می گذرد...
زندگی را نفسی، ارزش غم خوردن نیست! آنقدر سیر بخندکه ندانی غم چیست...

لحظه هایت خندان

فاطمه دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:48 ب.ظ http://emamzamaneshgheman.persianblog.ir/

سلام رها جان وای وبلاگت چقدر خوشگل تر شده اول نشناختم فکر کردم اشتباه اومدم
خیلی قشنگ شده مبارک باشه
خدا رحمت کنه این شهید بزرگوار و همه شهدای قهرمان کشورمون رو
التماس دعا
یامهدی

سلام دوست مهربانم
تشکر از حضور ولطفت ! در پناه خدا باشی .

ترمه سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:54 ق.ظ http://boghcheterme.persianblog.ir/

خدایا بیا پشت آن پنجره که وا میشود رو به سوی دلم !
بیا پرده ها را کناری بزن که نورت بتابد به روی دلم !
خدایا کمک کن که پروانه ی شعر من جان بگیرد
کمی هم به فکر دلم باش ، مبادا بمیرد
خدایا دلم را که هر شب نفس می کشد در هوایت
اگرچه شکسته ، شبی می فرستم برایت
.
.
سلام...مطلب مفیدی بود...پاینده باشید دوست خوبم...قالب جدید هم زیباست مبارکهترمه

سلام دوست خوبم
ممنون . نگاهت زیباست !

ترمه سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:55 ق.ظ

خواستم آرزوهایم را به رخ روزهایم بکشم دیدم تو با روزها دست به یکی کرده ای ؛ آنها خودت را دارند و من فقط حسرتت را ؛ زبانم بند آمد !

من دل به غم تو بسته دارم ای دوست

درد تو به جان خسته دارم ای دوست

گفتی که به دل شکستگان نزدیکم

من نیز دلی شکسته دارم ای دوست



راه تو به هر قدم که پویند خوش است

وصل تو به هر سبب که جویند خوش است

روی تو به هر دیده که بینند نکوست

نام تو به هر زبان که گویند خوش است



مجنون و پریشان تو ام دستم گیر

چون دانی کز آن تو ام دستم گیر

هر بی سر و پایی دستگیری دارد

من بی سرو سامان تو ام دستم گیر

ای دوست قبولم کن و جانم بستان

مستم کن و از هر دوجهانم بستان

با هر چه دلم قرار گیرد بی تو

آتش به من اندر زن وجآنم بستان

ღ☆*زنگ انشا*☆ღ سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:21 ق.ظ http://zangensha.ir

همچون باران باشیم ،

رنج جدا شدن از آسمان را


در سبز کردن زندگی جبران کنیم . . .

سلام عزیزم جالب بود و خوندنی
خداوند روح همه شهدا رو با انبیا قرین کنه
شاد باشید

علی(معلم عشق) سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:24 ق.ظ http://ashiane313.blogfa.com

سلام
وقت بخیر


وقتی عکس شهدی بابایی رو دیدم،یاد کتاب قران در دروان راهنمایی افتادم،از اون لحظه تا با اینجا برام شده یک خاطره زیبا
عاشق پروازم مثل شهید بابایی

سفر مکه را رها کرد،تا خودش
قربانی شود د راه خدا

سلام
ممنون از حضورتون و این خاطره زیبا !

سجاده ای که دلش آسمان می خواست... سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:18 ب.ظ http://nooor.blog.ir/

روزی شخصی در حال نماز خواندن در راهی بود و مجنون بدون این که متوجه شود از بین او سجاده اش عبور کرد مرد نمازش را قطع کرد و داد زد هی چرا بین من و خدایم فاصله انداختی مجنون به خود آمد و گفت من که عاشق لیلی هستم تورا ندیدم تو که عاشق خدای لیلی هستی چگونه مرا دیدی؟؟؟
(خدا کنه وقت خدا با حضور قلب و با دل بریم سراغش)

[ بدون نام ] سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 03:04 ب.ظ

بهشت همین جاست ، لازم نیست راه خود را دور کنی
بهشت یعنی کمک کردن به دیگران
پس قدمی در جهت شادی دیگران برداریم
حتی با یک لبخند
یک سلام گرم
یک تماس
یک پیام
یک دلداری
یک دعا

حمید سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 03:53 ب.ظ http://hamidestan.blogfa.com

سلام
ممنون که از دلاوران ایران زمین همچون شهید بابایی یاد می کنید.

مشق مهــــــــر سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:08 ب.ظ http://mashghemehr.blogfa.com/

ஜ۩۞۩ஜ
¸.•)´
(.•´
*´¨)
¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•` *(`'•.¸(`'•.¸ ¸.•'´) ¸.•'´)[گل]

ســلام[گل]

کاش وقتی زندگـی فرصت دهد

گاهــی از پروانه ها یادی کنیم

کاش بخشی از زمان خویش را

وقف قسمت کردن شادی کنیم


(¸.•'´(¸.•'´ `'•.¸)`' •.¸)•.¸)`' •.¸)[گل]
¸.•´•.¸)`' •.¸)
( `•.¸
`•.¸ )
¸.•)´
(.•´
ஜ۩۞۩ஜ

فاطمه{گل دختر} سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 05:09 ب.ظ http://tobagalkhoda.blogfa .com

سلام دوستان خوبین؟

گل دخترداره بارسفرمیبنده
.
.
.
زودباشین بیاین بین راهیم بیارین [نیشخند]

منتظرتونم بدووین بدویین[زبان]

یاعلی
التماس دعا

سپهری سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:13 ب.ظ http://www.rsep.blogfa.com

.
خداوندا !
خسته ام !
از فصل سرد گناه و دلتنگ روزهای پاک…
بارانی بفرست چتر گناه را دور انداخته ام !

سپهری سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:14 ب.ظ http://www.rsep.blogfa.com

چشمانم را
همیشه میبندم
تا تورا در کنارم ببینم
در خیال با تو
سخن میگویم
تا تنهایی را حس نکنم
در ذهن
تورا می یابم
تا بدانم که در کنار منی
میترسم چشمانم را باز کنم
نکند تو نباشی ای خــــــدا

گل دختر چهارشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:30 ق.ظ http://tobagalkhoda.blogfa.com

خدا مرهم تمام دردهاست . هر چه عمق خراشهای وجودت بیشتر باشد خدا برای پر کردن آن بیشتر در وجودت جای می گیرد .

شهر به شهر و کو به کو در طلبت شتافتم

خانه به خانه در به در جستمت و نیافتم

آه که تار و پود آن، رفت به باد عاشقی

جامه تقوا که من، در همه عمر بافتم

بر دل من ز بس که جا، تنگ شد از جدائیت

بی تو به دست خویشتن، سینه خود شکافتم

از تَف آتش غمم، صد ره اگر چه تافتی

آینه سان به هیچ سو ، رو ز تو بر نتافتم

یک ره از او نشد مرا، کار دل حزین روا

هاتف اگر چه عمرها در ره او شتافتم



سیّد احمد هاتف

ترمه چهارشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:21 ب.ظ http://boghcheterme.persianblog.ir

ﺣﻤﺪ ﻭ ﺳﭙﺎﺱ ﻣﺨﺼﻮﺹ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪﯼ است ﮐﻪ ﻫﺮ ﺟﺎ ﺧﻮﺍﺳﺘﻢ ﺍﻭ ﺑﻮﺩ ﺍﻣﺎ ﻫﺮ ﺟﺎ ﺍﻭ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﻣﻦ ﻧﺒﻮﺩﻡ ! سلام...به روزم

گروه علمی فرهنگی آشنا( محمد حسن) چهارشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 05:05 ب.ظ http://www.ashena313.blogfa.com

سلام
طاعاتتون قبول درگاه خداوند
ممنون از حضور و نظرتون
ان شاالله خداوند برکات بیش از پیش به شما عطا فرمایند
با افتخار لینک وبلاگ ارزشمندتان در وبلاگ کوچک بنده(که متعلق به شماست) قرار گرفت
و تبریک عرض می کنم که محتوای مذهبی و اجتماعی را برای وب ارزشمندتان انتخاب کرده اید...

لیلی چهارشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:30 ب.ظ http://asemane-tabdar.blogsky.com/

سلام رها بانوی عزیز
بسیار زیبا بود پست شهید بابایی
وصیت نامشون خیلی عالی بود و حرفای واقعا قشنگیو زدن
ممنون رها جان
موفق باشی و پیروز

گروه علمی فرهنگی آشنا( محمد حسن) چهارشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:08 ب.ظ http://www.ashena313.blogfa.com

سلام
طاعات قبول
دعای حضرت علی علیه السّلام است (در ستایش پروردگار و در خواست عفو و بخشش)
بار خدایا تو با دوستانت از همه دوستان بیشتر دوستى، و براى اصلاح کار آنان که بتو توکّل مى‏نمایند از آنها حاضرترى (چون بهر چیز توانائى، بمحض اراده هر کار را انجام مى‏دهى) نهانیهاشان را دیده بر اندیشه‏هاشان آگاهى، و اندازه بینائى و عقولشان را میدانى، پس رازهاشان نزد تو آشکار، و دلهاشان بسوى تو نگران است، اگر تنهائى آنان را به وحشت اندازد ذکر تو آنها را مأنوس مى‏سازد، و اگر اندوه‏ها بایشان چیره گردد به پناه جستن از تو توسّل مى‏جویند، چون مى‏دانند سر رشته کارها بدست (قدرت و توانائى) تو و منشأ آنها قضاء و قدر تو است.
بار خدایا اگر ندانم چه بخواهم و از درخواست خود سرگردان بمانم مرا بآنچه صلاح من‏ در آنست راهنمائى فرما، و دلم‏ را بآنچه خیر و نیکوئى من در آن است متوجّه گردان که اگر مرا راهنمائى از هدایت و راهنماییهاى تو ناسزاوار و از حاجت روا ساختنهاى تو غریب و شگفت نیست (زیرا تو راهنما و روا سازنده حاجتها هستى).
بار خدایا با من از روى عفو و بخشش خود رفتار کن نه بعدل و دادگریت (زیرا معامله با عدل موجب مواخذه و گرفتارى است). ترجمه و شرح نهج البلاغة (فیض الإسلام) ؛ ج‏4 ؛ ص720 و 721

امام خوبی ها شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 03:30 ب.ظ http://emamekhobiha.blog.ir/

خونسردی و آرامش پیرمرد همه را متحیر کرده، انگار از چیزی مطمئن است.
" طوری نیست مبارزه این چیزها را هم دارد،
مصطفی عزیز من که عزیزتر از جوان های دیگر نبود.
بلکه اینجوری از مادرهای داغ دیده کمتر خالت بکشم."
.
.
.
http://emamekhobiha.blog.ir/post/5

امام خوبی ها پنج‌شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 03:12 ب.ظ http://emamekhobiha.blog.ir/

آسفالت خیابان های اطراف حرم قرمز شده بود.
قیام 400 نفری مردم قم شروع خونین داشت. مثل هم جای ایران...
.
.
.
http://emamekhobiha.blog.ir/post/6

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد